شبکه توزیع و فروش

استراتژی فروش یعنی روش‌هایی که بر اساس آن توزیع کالا به بهترین شکل پوشش داده شده و نتیجه بهینه را به همراه دارد.

شبکه توزیع و فروش Sales Network

 

همیشه و همه جا از همه مدیران و مشاوران سازمان ها شنیده شده است که فروش قلب تپنده سازمان است. اما کمتر سازمانی توجه درست و اصولی به قلب خود دارد. منظور از توجه درست و اصولی تنها عدد فروش نیست بلکه عواملی مثل رشد فروش، قیمت فروش و زیر ساخت منعطف و قابل ارتقا و کانال‌های صحیح همگی نشان از سلامت این دپارتمان دارد. توجه به این نکته مهم است که یک سازمان بالغ میبایست استراتژی صحیح و مدونی برای فروش داشته باشد و این استراتژی با برنامه جامع بازاریابی همسو و مکمل آن باشد. استراتژی فروش یعنی روش‌هایی که بر اساس آن توزیع کالا به بهترین شکل پوشش داده شده و نتیجه بهینه را به همراه دارد. بنابراین میبایست کانال‌های درستی برای فروش طراحی و ساخته شود. این کانال‌ها در حالت فروش مستقیم میتواند دفتر شرکت و وب‌سایت باشد و در حالت فروش غیر مستقیم از ابزارهای نمایندگی، عاملیت، فروش مستقیم ، یا فرانچیز و …. استفاده کرد. اما همه این روش‌ها وابستگی به پارامترهای مختلفی از جمله استراتژی های کلان سازمان ، میزان بلوغ سازمان، نوع محصول، و ویژگی‌های محیطی دارد.

 

به عنوان مثال استراتژی فروش مستقیم سود بسیار جذابی دارد اما به همان اندازه رشد آن کند و پشتیبانی آن پر هزینه است. در مقابل فروش فرانچیز، عاملیت یا نمایندگی هزینه به مراتب کمتر در مقابل حاشیه سود کمتری دارند. در عین حال ساختارچینی و پیاده‌سازی استراتژی فرانچایز از عاملیت و نمایندگی پیچیده‌تر است اما قدرت برند‌سازی آن به مراتب بالاتر است.

انتخاب نماینده، عامل، یا فرنچایز گیرنده، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که شرکت‌ها باید بگیرند. شرکت‌ها باید با دقت شرایط و صلاحیت متقاضیان را بررسی کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشند. تیم ما در ECAT با رهبری کیارش اورنگ به شما کمک میکند بهترین استراتژی فروش را طراحی و انتخاب کنید. در صورت نیاز به ایجاد شبکه فروش و فروش غیر مستقیم با دارا بودن تجارب موفق ایرانی و بین المللی در کنار شما این شبکه را طراحی و گسترش خواهیم دید.رویکردهای گروه ECAT  در پباده‌سازی استراتژی های فروش در شرکت‌های مختلف منجر به کاهش هزینه‌های سرباز فروش بین 30% تا 70%  شده، و افزایش میزان فروش ، افزایش سهم بازار و افزایش رضایت مشتری را به همراه داشته است. ما به شما کمک میکنیم تا

  • استراتژی صحیح فروش را طراحی کنید و داشبور مدیریتی فروش خود را تشکیل دهید
  • در فروش غیر مستقیم با در نظر گرفتن و تحلیل محصول و بازار خود بهترین گزینه شبکه سازی را انتخاب نمایید
  • شبکه عاملیت / نمایندگی یا / فرنچایز خود را طراحی و ایجاد نمایید
برای راهنمایی و دریافت مشاوره در این زمینه با تکمیل فرم زیر با ما تماس حاصل نمایید.
پیمایش به بالا