شرکت های فناوری اطلاعات نباید سیگنال های هشدار Accenture را از دست بدهند

فراتر از پیامدهای فوری بازار مالی، نگرانی اساسی‌تر برای شرکت‌های فناوری اطلاعات هند، درک زیربنای پیش‌بینی ضعیف Accenture است.

کاهش سرعت Accenture نشان می دهد که چه چیزی در انتظار بازیکنان فناوری اطلاعات هند است، اما خوشبختانه، آنها هنوز زمان دارند تا خود را متحول کنند. آنها باید به سرعت با تغییرات بازار سازگار شوند.

در صنعت خدمات فناوری اطلاعات، Accenture فقط موج ایجاد نمی‌کند، بلکه می‌تواند طوفانی ایجاد کند که یا قایق‌های رقبا را بالا ببرد یا آنها را به یک گرداب بفرستد. در هفته گذشته، JPMorgan و دیگر تحلیلگران سهام در حال بررسی این واقعیت بودند که Accenture پیش‌بینی ضعیف‌تر از حد انتظار را منتشر کرده است. این شرکت دستورالعمل رشد درآمد ارز ثابت خود را از 2 تا 5 درصد به 1 تا 3 درصد کاهش داده است. تحلیلگران سهام می گویند که این امر ناشی از بند محکمی است که مشتریان برای مخارج اختیاری نگه داشته اند. این دریچه گاز به سرعت معاملات کوچک را تبدیل کرد که بخشی از تجارت را هدایت می کند که سهم زیادی در درآمد کلی دارد.

در این بین، تحلیلگران سهام ادعا می کنند که یک خط لوله بزرگ معامله “تحول کننده” برای Accenture مفید است، اما تاخیر در امضای قرارداد یا افزایش درآمد در معاملات امضا شده وجود دارد. همچنین در میان تحلیلگران امیدواری وجود دارد که صنعت با احتیاط خوشبین است و آنها انتظار رشد در نیمه دوم سال را دارند. به نظر من، اثرات موجی کاهش سرعت Accenture بر ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات هند (IT) چند وجهی خواهد بود. ابتدا به احساسات سرمایه گذاران می پردازیم. بازار سهام به همان اندازه که در مورد عملکرد است، در مورد ادراک است. با توجه به پایگاه مشتریان گسترده Accenture در صنایع و مناطق جغرافیایی، پیش بینی آن اغلب به عنوان فشارسنج برای هزینه های جهانی فناوری اطلاعات در نظر گرفته می شود. اگر به کاهش سرعت اشاره کند، روایتی از احتیاط را در سراسر بخش ایجاد می کند که می تواند سرمایه گذاران را وادار کند که انتظارات خود را فراتر از Accenture نیز تنظیم کنند.

برای شرکت های فناوری اطلاعات هند، این کالیبراسیون مجدد ممکن است منجر به نوسان قیمت سهام شود. شرکت‌هایی مانند Cognizant، TCS، Infosys، TechMahindra، Wipro و HCL Technologies، که از نظر خدمات و صنایع مشتری با Accenture همپوشانی دارند، می‌توانند ارزیابی‌ها را تحت تأثیر قرار دهند زیرا سرمایه‌گذاران رویکرد انتظار و دید را اتخاذ می‌کنند. با این حال، اگر چنین است، احتمالاً این کار بیشتر از آن که عاقلانه باشد، متاثر از ذهنیت گله ای است. در میان مدت، قیمت سهام آنها در مقابل Accenture اصلاح می شود.

فراتر از پیامدهای فوری بازار مالی، نگرانی اساسی‌تر برای شرکت‌های فناوری اطلاعات هند، درک زیربنای پیش‌بینی ضعیف Accenture است. آیا دلیل آن کاهش هزینه های IT توسط مشتریان است؟ آیا این به دلیل تنش های ژئوپلیتیکی است یا شاید نشانه ای از بادهای مخالف اقتصادی گسترده تر؟ تشخیص مهم است. در حالی که تحلیل‌گران برخی حدس‌ها را به خطر انداخته‌اند، ارائه‌دهندگان فناوری اطلاعات هند باید پیش‌بینی‌های خود را برای مقایسه با تفسیر ضعیف رهبر دسته‌بندی کنند.

Accenture موفق‌ترین شرکت در اختراع مجدد خود در عصر دیجیتال بوده است، در حالی که شرکت‌های هندی بدون توجه به تبلیغاتشان عقب مانده‌اند. در ستون قبلی در این فضا، من در مورد اینکه Accenture چگونه خود را برای ورود به یک “مرحله اختراع مجدد” بازسازی کرده است، همانطور که وارون سود از نعنا داشت، بحث کردم. به نظر من، این شرکت در مواجهه با سیل جدید هوش مصنوعی مولد (GenAI) و دیگر فناوری‌های پیشرفته در حوزه دیجیتال، بسیار جلوتر از رقابت هندی (و غیر هندی) خود است.

از آنجایی که رکود ظاهراً به دلیل کاهش هزینه‌های اختیاری در ابتکارات فناوری جدید است، شرکت‌های هندی می‌توانند بازده سرمایه‌گذاری را برای پروژه‌های دیجیتال محوری یا فشار به بخش‌های مقاوم در برابر رکود مانند مراقبت‌های بهداشتی یا آب و برق به نمایش بگذارند. از طرف دیگر، اگر پیش‌بینی به تغییر در سرمایه‌گذاری در فناوری اشاره می‌کند – مثلاً از فناوری اطلاعات سازمانی به فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی یا بلاک چین – شرکت‌های هندی باید بر اساس آن، پیشنهادات خدمات و استراتژی‌های جذب استعداد خود را مجددا تنظیم کنند، که به نظر می‌رسد یک وظیفه هرکولی برای آنها باشد. مجموعه های مدیریت فعلی

صنعت خدمات فناوری اطلاعات به دلیل تاکتیک‌های خود برای جذب متخصصان ماهر و در مدیریت درب گردان خروجی‌ها و نیروهای جدید بسیار ضعیف است. در حالی که فرسایش اکنون کاهش یافته است، همه‌گیری ناتوانی فاحش ارائه‌دهندگان فناوری اطلاعات هندی در حفظ استعدادها را شاهد بود، مگر اینکه آن‌ها مایل باشند با دو برابر حقوق استخدام‌شده از یکدیگر شکنجه کنند. آنها این کار را کوته فکرانه انجام دادند و هنوز هم در تلاش هستند تا این هجمه حقوق و دستمزد را از دست بدهند. به گفته شرکت تحلیلی ISG، استعداد GenAI “1٪ از 1٪” است (به نقل از مدیر ارشد استراتژی آن). برای من روشن نیست که این استعداد به راحتی توسط تیم های مدیریتی با استفاده از تاکتیک های قدیمی جذب و حفظ شود.

با این حال، یک پوشش نقره ای برای ارائه دهندگان فناوری اطلاعات هند وجود دارد. از یک سو، کاهش پروژه های مشاوره و اختیاری IT بر خط لوله و درآمد شرکت های فناوری اطلاعات هند تأثیر می گذارد. از سوی دیگر، تمرکز بر بهینه‌سازی هزینه می‌تواند با نقاط قوت ارائه‌دهندگان هندی که به دلیل راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه و برتری عملیاتی‌شان شناخته می‌شوند، بازی کند. این سناریو می تواند منجر به افزایش برون مرزی و تقاضای بیشتر برای خدمات مدیریت شده شود، زیرا مشتریان به دنبال انجام کارهای بیشتر با کمتر هستند.

اما برون مرزی یک گام سطحی است. قبل از اتوماسیون و حذف مشاغل رخ می دهد. ما قبلاً این را در بخش برون سپاری فرآیند کسب و کار (BPO) دیده ایم. چند هفته پیش در یک مهمانی اجتماعی با همسر مالک اکثریت یکی از بزرگترین مشاغل خدمات فناوری اطلاعات هند برخورد کردم. وقتی برای او گفتم که شوهرش حدود 10 سال پیش می خواست مرا به عنوان مدیر اجرایی تجارت BPO خود استخدام کند، او گفت: “آیا کسی دیگر حتی یک شرکت BPO دارد؟” خدا نکند که در آینده فرصتی برای گفتن همین نکته در مورد خدمات فناوری اطلاعات امروزی به کسی داده شود.

با این حال، صنعت IT سابقه تبدیل چالش ها به کاتالیزورهای تحول را دارد. یک پیش‌بینی ضعیف از سوی یک رهبر بازار جهانی می‌تواند جرقه‌ای برای موج بعدی تکامل باشد. اجازه بدید ببینم.

پیمایش به بالا